Coconut Oil organic

A real treat for all ages. Rough, irritated or stressed skin can profit especially from the cooling, stabilising and calming properties of the organic coconut oil with its high content of lauric acid. The oil is soaked up by the skin leaving it silky smooth but not greasy.

Availability
CHF 48.00
Including VAT, excluding delivery charges
CHF 9.60 / 100 ml

Additional information

Details

Quality:kontr. biologischer Anbau
Certification:NaTrue Organic cosmetics
Origin:Sri Lanka
plant part:seeds
Extraction:cold pression
Botanical name:COCOS NUCIFERA OIL
German synonym:COCOS NUCIFERA OIL
content:500ml
Vegan:yes

Application

Apply sparingly to the moist skin and gently massage in.

Ingredients

COCOS NUCIFERA OIL*. *certified organic

Recommended products

Client ratings

Lena | March 26, 2019

Es riecht nach Sommer und Ferien!

Ein wunderbares Öl für Haut und Haare. Ich habe es in einen kleinen Glastiegel abgefüllt, dann brauche ich nicht immer die ganze Flasche erwärmen. Morgens, nehme ich davon eine kleine Menge in meine Handflächen und massiere sie in meine Haarspitzen. Die Haare riechen gut und die trockenen Haarspitzen erhalten Glanz und sehen toll aus. Ausserdem habe ich gelesen, dass es auch gut gegen Zecken sein soll, auf jedenfalls werde ich das testen und bei meinem nächsten Spaziergang Beine und Arme einreiben.

Add new rating